Over Waterloo

VV Waterloo

1936

Op 28 december 1936 nemen de heren H. de Boer, D. Schaap en H. Verswijveren een dapper besluit. Zij richten een nieuwe voetbalvereniging op, genaamd Rood-Wit Vooruit.

"Maak Waterloo hecht en sterk door vriendschip en sportiviteit"

Rood wit

Het eerste veld waarop de vriendschappelijke wedstrijden werden gespeeld was een vrijwel vierkante zandvlakte. Bovendien was er op dit terrein een houten schuurtje dat tot kleedkamer werd gepromoveerd. In 1937 werd een belangrijke stap vooruit gedaan. Aan de Driehuizerkerkweg waar zich thans ons prachtig complex bevindt, werd een nieuw terrein gevonden. Het was eens iets anders dan de zandvlakte, er stond zelfs een beetje gras op. Aan de ingang van dit complex stond een boerderij met de naam Waterloo. Bij toetreding naar de afdeling Haarlem mocht de naam Rood Wit…Vooruit niet gebruikt worden, omdat er al een vereniging met die naam was. De beslissing was daarna niet moeilijk en onze vereniging kreeg de naam: V.V. Waterloo

Sportiviteit

Na enkele kampioenschappen en de Tweede Wereldoorlog verhuisde V.V. Waterloo in 1954 naar het complex aan de Waterloolaan. Door de focus op de jeugd bloeide V.V. Waterloo op, al speelde het vlaggenschip nooit hoger dan de 4e klasse. In de jaren ’80 was de financiële positie niet rooskleurig, maar een nieuw bestuur zorgde ervoor dat de vereniging erboven op kwam door het organiseren van jeugdtoernooien, veel gezelligheid en nevenactiviteiten. De vereniging plukte de vruchten in 2000-2015 toen meerdere kampioenschappen en promoties werden behaald.

In die jaren initieerde V.V. Waterloo ook het gehandicapten voetbal en damesvoetbal. V.V. Waterloo is op het moment van schrijven de enige vereniging in Velsen met G-voetbal en daar zijn we trots op. V.V. Waterloo verbindt leden en de lokale gemeenschap met elkaar ongeacht nationaliteit, afkomst, geloof, geslacht, fysieke/mentale beperkingen, door middel van onze slogan: “Maak Waterloo hecht door vriendschip en sportiviteit”. V.V. Waterloo is onderdeel van de gemeenschap van Driehuis, al sinds 1954 en V.V. Waterloo is van plan om er te blijven.